De meest gestelde vraag aan AudienceQ: Hoe bereik ik de klanten van al mijn concurrenten?

Cross-channel Retargeting

Laat geen sales kansen liggen. 98 Procent van alle nieuwe website bezoekers verlaat uw site zonder in actie te komen. Zo helpt u deze bezoekers toch door de conversie-funnel heen.

De klanten van uw bedrijf gebruiken meer dan één platform om te communiceren en nieuws te vergaren. Ze zijn aanwezig op Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, Telegraaf, AD, NU, Buienradar en vele anderen. Wij volgen de digitale voetafdruk van de bezoekers nadat ze uw website hebben verlaten. Door middel van retargeting plaatsen wij productadvertenties van uw bedrijf op de bovenstaande internetpagina’s. Precies op het moment wanneer die door uw klanten worden bezocht. In feite herinnert het hen constant aan producten of diensten die ze op uw website hebben bekeken. Een vriendelijke manier om ze ‘te stalken’ over het internet en te zorgen voor groei in naamsbekendheid. Als klanten op deze advertenties klikken worden ze doorgestuurd naar de productpagina. Hierdoor worden ze letterlijk door de fasen van de verkoop-funnel geduwd en worden de conversiekansen enorm vergroot. Wanneer maar 2% van de bezoekers converteren tijdens hun eerste bezoek aan uw website, heeft u een manier nodig om de verloren 98% terug te halen!

HOE CROSS-CHANEL RETARGETING Werkt

Een potentiële klant bezoekt uw website. Hij kijkt een tijdje rond en verlaat de website zonder enige actie. Omdat de klant inmiddels is getrackt met een cookie kunnen we uw uitingen direct laten zien wanneer uw klant op een andere website komt. Vooral Facebook werkt door de sociale factor vaak goed.

PRECISION RETARGETING

Het lijkt zo moeilijk om te retargeten. Maar dat is het niet. Wij maken zelfs uw uitingen.

De meest gemaakte fout bij retargeting is het enkel retargeten van de hoofd URL. Retargeting levert u significant meer omzet op bij retargeting van: specifieke URLs of pagina’s, tijdverblijf op uw site of de hoeveelheid bezoeken op uw site. De inzet van retargeting helpt om de vaste klanten die al een tijdje niet meer iets van u afgenomen hebben te reactiveren. Met een retargeting campagne kunt u bestaande klanten weer in aanraking laten komen met uw bedrijf en nieuwe suggesties bieden op basis van bijvoorbeeld hun vorige aankoop. Ook kunt u simpelweg een speciale aanbieding communiceren om hen weer aan te zetten tot een aankoop. Voor het activeren van de retargeting gebruiken wij als basis Google Tag Manager. Om Google Tag Manager goed te gebruiken, is het nodig dat er een klein stukje code op de website van uw bedrijf geplaatst wordt. In Tag Manager koppelen we de Facebook pixel, Google Analytics tag, Google Conversion tag, Twitter, Pinterest en LinkedIn. Daarna produceren wij alle benodigde advertentie uitingen voor uw bedrijf en als laatste stap programmeren wij de instellingen in Google Ads en business manager van Facebook. Hierna kan de retargeting campagne live kan gaan!

VOORBEELD CAMPAGNES

Door de jarenlange expertise in advertising is AudienceQ in staat om uitingen te produceren die een hogere CTR en belevingswaarde realiseren dan marktconform. Bekijk hier enkele voorbeelden.

 

EMAIL LIST RETARGETING

Het retargeten van email-lijsten bij Facebook en Google Ads biedt ondernemers grote omzetkansen.

Met de inzet van email list retargeting laat u Facebook en Google voor u werken! Het principe is eenvoudig. Met uw email lijst uit een recente actie of bestaande database bent u in staat om via een ‘consumer match’ advertenties bij Google Search, Gmail, YouTube, Facebook of Instagram uw doelgroep te bereiken. Via deze route leveren Google en Facebook doorgaans een match op van maar liefst 35%. In dat geval weet u dus zeker dat u meer dan één derde van uw doelgroep effectief via deze media bereikt. Door inzet van email list retargeting bent u in staat om geworven leads die zich al bij uw onderneming hebben gemeld of wellicht zelfs klant zijn, gericht te benaderen. In plaats van breed schieten op grote doelgroep waarvan vooraf niet zeker is of ze interesse hebben in uw boodschap mikt u met email list retargeting gericht op de groep waarvan u weet dat ze contact met u willen of al hebben gezocht. Met minder budget bereikt u om deze manier een hoger resultaat.

U kunt email list retargeting inzetten om uw campagne effect te verhogen, afmelders voor uw nieuwsbrief alsnog bereiken of de merkentrouw bij uw bestaande klanten vergroten. U bepaalt zelf welke doelgroep op welk moment voor u de meeste waarde heeft.

WAT VINDEN klanten

onze klanten

Onder andere deze bedrijven maken gebruik van onze technologie:

Vul hier uw contactgegevens in.